Saturday, April 18, 2009

Family day of Kimaragang 09 (part 2)




1 comment:

  1. hai,saya orang baru disini.Saya ingin mengenali lebih lanjut tentang suku kaum kimaragang terutama yang berkaitan dengan kebudayaan dan adat resam.Contohnya adat perkahwinan,pakaian tradisi,musik dan tarian tradisi,senibina dll.Saya difahankan kaum kimaragang mempunyai ciri-ciri senibina tersendiri dalam membina rumah kediaman serta adat istiadat sebelum masuk rumah baru.Dan saya juga difahamkan kaum kimaragang mempunyai pakaian tradisi yang sangat cantik termasuklah pakaian perang yang dilengkapi baju besi dan gayang.Disamping itu kaum kimaragang juga mempunyai tarian perang.Saya sangat berbesar hati jika pihak anda dapat memberikan saya semua informasi berkaitan kerana pada masa kini saya sedang membuat perancangan untuk membina Homestay di Tandek dan ingin mengetengahkan semua adat resam kebudayaan kaum kimaragang supaya tidak hapus ditelan zaman.Sila email saya di kiroshida62@gmail.com terima kasih banyak2

    ReplyDelete